Διαφήμιση και Social Media


Οι πρόσφατες αλλαγές στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης οφείλουν και πρέπει να προκαλέσουν τους ήδη διαφημιστές στην εξερεύνηση νέων τρόπων προβολής μέσω των κοινωνικών δικτύων! Την ώρα που το Facebook διπλασίασε σχεδόν τα έσοδα του από τη χρήση των facebook ads και στις mobile πλατφόρμες, το Twitter ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά και εκείνο με τη σειρά του, τη δυνατότητα διαφήμισης του χρήστη μέσω της δικής του πλατφόρμας! Η κίνηση αυτή, αναμένεται να του αποφέρει έσοδα της τάξης των 800 εκ. δολαρίων μέχρι το τέλος του 2014 καταλαμβάνοντας το 12,7% του μεριδίου αγοράς!

Για να μπορέσουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης να δελεάσουν τις εταιρείες (υποψήφιους πελάτες), έναντι του καθεστωτικού πια τρόπου της έντυπης ή τηλεοπτικής / ραδιοφωνικής διαφήμισης, δεν έχουν παρά να παρουσιάσουν και να αναφερθούν στα εξής τρία χαρακτηριστικά των social ads: ο διαφημιζόμενος μπορεί να στοχεύσει στο κοινό του βάση

  1. Γεωγραφικών κριτηρίων
  2. Συνηθειών και ενδιαφερόντων του κοινού στο οποίο θέλει να απευθυνθεί
  3. Στην εν γένη κοινωνική του δραστηριότητα.

Τα Social Media εξασφαλίζουν στις εταιρείες ότι το μήνυμα θα φτάσει εκεί που πρέπει!

Είναι λογικό ότι ο εκάστοτε διαφημιζόμενος θέλει και ελπίζει, το μήνυμα του να διαβαστει από όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο! Την εγγυημένη όμως αυτή σχέση μεταξύ περιεχομένου και καταναλωτή, σε συνάρτηση πάντα με τη χρηματική επένδυση, τη σχέση λοιπόν αυτή μπορούν να την εγγυηθούν μόνο οι διαφημίσεις μέσω Social Media! Παρόλο όμως που μπορούν να την εγγυηθούν, θέλουν να τη βελτιώσουν ακόμα περισσότερο και να περάσουν σε μεθόδους AdStream, δηλαδή σε μεθόδους διαφήμισης ροής είτε ως ένα tweet ή ακόμα και ως ένα μήνυμα στο Facebook. Προς τη μέθοδο αυτή, δείχνουν πως κινούνται πλέον τα πλείστα Social Media θεωρώντας της ως τη πιο ελπιδοφόρα κοινωνική μορφή διαφήμισης.

Είναι περισσότερο από σίγουρο ότι τα Social Media Ads είναι το νέο Big Thing! Αν και ακόμα θεωρείται βρέφος στη διαφημιστική αγορά αφού αντιπροσωπεύει μόνο το 1% έως 10% των προϋπολογισμών διαφήμισης για μια ευρεία πλειοψηφία των διαφημιστών, υπάρχει σημαντική ευκαιρία για την εν λόγω στρατηγική να αυξηθεί. Μία πρόσφατη μελέτη έδειξε πως το 2017 το κόστος διαφημίσεων στα Social Media εκτιμάται πως θα εκτοξευθεί στα 11 δις δολάρια την ώρα που το 2012 έκλεισε στα 4,7 δις δολάρια. Προσωπικά θεωρώ ότι η πρόβλεψη των 11 δις είναι πολύ πολύ απαισιόδοξη.

Η αυξημένη χρήση της κινητής τηλεφωνίας θα είναι ένας τεράστιος μοχλός ανάπτυξης: Τόσο το Twitter όσο και το Facebook έχουν εγκαταστηθεί και χρησιμοποιούνται σε περισότερο από το 50% των συσκευών αυτών. Δεδομένης της συνεχούς αύξησης των κινητών συσκευών, θα αυξηθεί αναλογικά και το υποψήφιο πελατολόγιο. Οι Mobile συσκεύες αντιπροσώπευαν το 11% των εσόδων της διαφήμισης του Facebook το περασμένο έτος. Μετά το τέταρτο τρίμηνο, έφτασαν έως και 23%. Και τώρα, το Twitter είναι η απόδειξη ότι τα διαφημιστικά έσοδα από κινητές συσκευές έχουν ή πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν τα διαφημιστικά έσοδα μέσω υπολογιστών Desktop.