Περιεχόμενο – Ζήτω ο νέος Βασιλιάς


Κάθε φορά που σκέφτομαι τη λέξη marketing, ο πρώτος συσχετισμός που μου έρχεται στο μυαλό είναι η αύξηση των πωλήσεων. Πιστεύω ότι τόσο το marketing, οι δημόσιες σχέσεις αλλά και η σχέση εταιρείας – πελάτη, όλα αυτά οργανώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλουν και αυτά με το τρόπο τους στη αύξηση των πωλήσεων! Όταν όμως ακούμε τον όρο Content Marketing, τι ακριβώς μας έρχεται στο μυαλό;

Το Content Marketing είναι μια τεχνική marketing με την οποία δημιουργείτε αξιόλογο περιεχόμενο σχετικό με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Το περιεχόμενο αυτό το κοινοποιείται στο υποψήφιο και νυν portfolio με σκοπό την αύξηση των εσόδων της εταιρείας μέσω της ανταπόκρισης του πελάτη.

Σε γενικές γραμμές, το Content Marketing είναι η τέχνη της επικοινωνίας με το υποψήφιο και νυν portfolio της εταιρείας σας χωρίς όμως να προχωράτε σε πράξη πώλησης. Αντί να προωθείτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, παρέχετε εκείνες τις πληροφορίες οι οποίες κάνουν τον αγοραστή σας πιο «ευφυή». Η ουσία αυτής της στρατηγικής περιεχομένου είναι η πεποίθηση ότι, αν εμείς, ως επιχειρήσεις, παρέχουμε με συνέπεια συνεχείς πολύτιμες πληροφορίες για τους αγοραστές μας, θα μας ανταμείψουν τελικά με την αφοσίωση τους.

Και το κάνουν. Το Content Marketing χρησιμοποιείται από μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της P & G, Microsoft, Cisco Systems και της John Deere. Επίσης, έχει αναπτυχθεί και εκτελείται και από μικρές επιχειρήσεις ακόμα και από one man shop σε όλο τον κόσμο. Γιατί; Απλά, επειδή αποδείδει.

Καλό όμως είναι να θυμόμαστε ότι η δημιουργία δεν είναι τόσο ζωτικής σημασίας όσο η προώθηση. Με άλλα λόγια: «Δεν χρειάζεται να δημιουργούμε περιεχόμενο συνέχεια και σε καθημερινή βάση. Απλά, θα πρέπει να εργαστούμε ώστε το περιεχόμενο μας να φτάσει στα χέρια των περισσότερων ανθρώπων. Έτσι, με άλλα λόγια, να δημιουργούμε λιγότερο, και να προωθούμε περισσότερο.

Επιστρέφουμε ξανά στον ορισμό του Content Marketing που αναφέραμε πιο πάνω, αλλά αυτή τη φορά αφαιρούμε τη λέξη σχετικό και αξιόλογο. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του content marketing και των άλλων πληροφοριακών σκουπιδιών που λαμβάνουμε από τις εταιρείες που προσπαθούν να μας πουλήσουν όλη την ώρα προϊόντα και υπηρεσίες – και αυτό που κάνει αυτή την αλληλογραφία να θεωρείται spam είναι το γεγονός ότι, τις περισσότερες φορές, το περιεχόμενο είναι άσχετο με αυτό που η εταιρεία αντιπροσωπεύει. Αυτό είναι που κάνει το Content Marketing τόσο ενδιαφέρον και ξεχωριστό στο σήμερα! Ένα σήμερα στο οποίο χιλιάδες τέτοια μηνύματα στέλλονται ανά ημέρα. Το καλό Content Marketing κάνει έναν άνθρωπο να σταματήσει….να διαβάσει….να σκεφτεί….και να συμπεριφερθεί….διαφορετικά!