Social Media: Σενάριο Κοινωνικής (Ελληνικής) Πραγματικότητας


Δε νομίζω ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος για να περιγράψω την απήχηση που έχουνε τα social media στην Ελλάδα από το να αναφερθώ σε ένα tweet που είχα διαβάσει πριν καιρό στο twitter στο οποίο ο χρήστης έγραφε «Ακόμα και το σπίτι μας να πιάσει φωτιά, πρώτα θα φροντίσουμε να το γράψουμε στο twitter και μετά θα κοιτάξουμε το πως θα σωθούμε»! Για εμένα προσωπικά, το συγκεκριμένο tweet απεικονίζει τον εθισμό της πλειοψηφίας των Ελλήνων στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

Το πρώτο μεγάλο μπαμ το οποίο οδήγησε και σε πτώση του δικτύου σε πολλές περιοχές της Ελλάδας έγινε στις 23 Απριλίου 2010 όταν ο πρώην πρωθυπουργός ανακοίνωσε από το Καστελόριζο την είσοδο της Ελλάδας στο μηχανισμό στήριξης του ΔΝΤ. Τα Social Media πήραν φωτιά με αποτέλεσμα οι Servers να σηκώνουν τα χέρια ψηλά και τα Social Media να νεκρώνουν για ώρες!

Η θυελλώδης πολιτική και οικονομική επικαιρότητα στην Ελλάδα, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί έμπνευση για χιλιάδες Ελλήνων «υποψήφιων πρωθυπουργών» οι οποίοι δε δίσταζαν συχνά να εκφράζονται με ύφος υποψηφίου πρωθυπουργού προτείνοντας λύσεις για την έξοδο της Ελλάδας από τη κρίση μέσα από το Facebook το Twitter και τα άλλα Social Media! Αν ήξεραν δε και λογαριασμούς βουλευτών και υπουργών στα μέσα αυτά, δε δίσταζαν με ύφος ιεροεξεταστή να κάνουν απανωτές ερωτήσεις στους εν λόγω πολιτικούς!

Εκτός όμως από τον Social Media πολιτικό στίβο, τα μέσα αυτά κυριάρχησαν και στις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων! Έρωτες, μεγάλες αγάπες, χωρισμοί, Greek καμάκια, κ.α. αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής θεματολογίας. Για κάθε περίπτωση, ενα τραγούδι ή μια φωτογραφία συνόδευε την εξομολόγηση προσπαθώντας έτσι να ενδυναμώσει το εκάστοτε συναίσθημα!

Δυστυχώς όμως, σχεδόν το 97% του επιχειρηματικού κόσμου έμεινε εκτός από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης! Ίσως φοβόντουσαν αυτή την αμεσότητα με το κόσμο! Ίσως δεν επιθυμούσαν αυτήν την έκθεση που ως ένα βαθμό μόνο μπορεί να ελεγχτεί! Δεν αξιοποίησαν καθόλου τις αναρίθμητες δυνατότητες που έχουν τα Social Media και το απίστευτα μειωμένο κόστος προώθησης εταιρικής ταυτότητας συγκριτικά με τα υπόλοιπα συμβατικά μέσα! Έτσι, προτίμησαν να συνεχίσουν να εμπιστεύονται τη περπατημένη την ώρα που ο υπόλοιπος κόσμος την ειχε διαγράψει!

Πεποίθηση μου είναι ότι τα social media θα μπορούσαν να είχαν συμβάλει πολύ περισσότερο στη διάσωση του ελληνικού επιχειρείν! Και λέω θα μπορούσαν γιατί κάποιοι δεν ήθελαν να τα αφήσουν! Ποτέ όμως δεν είναι αργά! Τα Social Media έχουν έρθει στη ζωή μας για να μείνουν και όσο πιο σύντομα το καταλάβει αυτό το ελληνικό επιχειρείν τόσο πιο αισιόδοξα θα ατενίζει το μέλλον!