Διαφήμιση στο Facebook ή στο Twitter;


Υπάρχει άραγε μια σαφή απάντηση σε αυτό το ερώτημα; Ας καταστήσουμε σαφές ότι ο στόχος μας εδώ δεν είναι να πούμε ποια από αυτά τα δίκτυα είναι καλύτερο για τους χρήστες ούτε ακόμα και από αισθητικής άποψης, αλλά για να καθορίσουμε ποια από τις δύο πλατφόρμες ταιριάζει στις ανάγκες σας περισσότερο, δεδομένου ότι σχετίζεστε με το web marketing.
Πάνω από το 60% των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τα social media και είναι έκπληξη το γεγονός ότι πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις δεν έχουν μια κοινωνική παρουσία στα μέσα αυτά ή έστω σε μερικά από αυτά.

Συχνά οι άνθρωποι συγκρίνουν το Facebook με μια συνάθροιση φίλων σε μια καφετέρια όπου οι άνθρωποι έρχονται σε ομάδες για να καθίσουν, να πιουν και να συζητήσουν ποικίλη θεματολογία. Ακολουθώντας αυτή τη λογική το Twitter είναι περισσότερο σαν μια βόλτα στην δουλειά συναντώντας πολλά άτομα που γνωρίζετε στο δρόμο, αλλά αφιερώνοντας μόνο μερικά λεπτά ίσως και δευτερόλεπτα στη συνομιλία σας με το κάθε άτομο. Σε ότι έχει να κάνει με τη διαφήμιση, οι φίλοι μας στο cafe θα εκτεθούν σε πολλές διαφημίσεις κατά το χρονικό διάστημα της εκεί παρουσίας τους ενώ ο φίλος μας που πάει στη δουλειά θα εκτεθεί σε πολλές διαφημίσεις αλλά για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Και μόνο με αυτά τα λίγα μπορούμε να έχουμε μια εικόνα σε σχέση με τη μάχη των δύο μεγαλύτερων social media στο τομέα της διαφήμισης. Καλό όμως είναι να μη βιαστούμε με συμπεράσματα γιατί και τα δύο είναι…παντοδύναμα!! Το Facebook είναι ένα μέρος για να προσελκύσεις στοχευμένους οπαδούς και χρήστες από την περιοχή σας που ενδιαφέρονται για ό, τι έχετε να πείτε και να προσφέρετε. Το Twitter είναι ένα καλό μέρος για να στείλεις σύντομα μηνύματα που δεν μπορούν να φτάσουν σε πολύ στοχευμένο κοινό. Και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, το Twitter είναι ένα πολύ καλό μέσο για διασημότητες ή για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες!

Διαφήμιση στο Facebook

Ένα βασικό πλεονέκτημα του Facebook, όταν πρόκειται για το τομέα του marketing είναι οι προσφορές του σε διαφημιστικά εργαλεία. Τα Facebook Ads επιτρέπουν στις διαφημιζόμενες εταιρείες να προσελκύσουν με ακρίβεια στοχευμένους επισκέπτες και να αυξήσουν τον αριθμό των φίλων της σελίδας. Τους φίλους αυτούς, είναι επίσης δυνατό η διαφημιζόμενη εταιρεία να τους τραβήξει τόσο στην ιστοσελίδα της, στο blog που διατηρεί (αν διατηρεί) ή ακόμα και στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Με τα διαφημιστικά εργαλεία που διαθέτει μπορείτε εύκολα να ελέγχετε τον προϋπολογισμό σας πληρώνοντας είτε ανά 1000 εμφανίσεις είτε ανά 1000 Likes. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε ποιος θα δει αυτές τις διαφημίσεις με τη χρήση πολλών από τα εργαλεία φιλτραρίσματος τους. Μπορείτε να επιλέξετε με βάση:

  • Tην επιθυμητή γεωγραφική θέση του κοινού σας από τη χώρα, την πόλη ή τον ταχυδρομικό κώδικα.
  • Την επιθυμητή ηλικία και το φύλο του κοινού σας.
  • Τα ακριβείς ενδιαφέροντα του κοινού σας.
  • Τις κατηγορίες που ενδιαφέρουν το κοινό σας.

Μετά τη δημιουργία όλων των απαραίτητων φίλτρων, το Facebook θα σας ενημερώσει πόσοι άνθρωποι ταιριάζουν με αυτά τα κριτήρια και θα ξέρετε ακριβώς πόσο μεγάλο είναι το κοινό σας για την εν λόγω εκστρατεία μάρκετινγκ. Το Facebook σας προτείνει επίσης το ενδεδειγμένο ποσό πληρωμής ανά εμφάνιση ή Like βάση των παραπάνω παραμέτρων. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται συνήθως στη δεξιά πλευρά της οθόνης με την ένδειξη “sponsored” από πάνω τους.

Διαφήμιση με το Twitter

Οι μέθοδοι διαφήμισης στο Twitter είναι πολύ λιγότερο εμφανής από τις διαφημίσεις στο Facebook κάνοντας τις διαφημίσεις αυτές να φαίνονται πιο φυσικές και να τραβάνε περισσότερο τη προσοχή των χρηστών. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ο προσδιορισμός των πιθανοτήτων ώστε συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων να διαβάσει το tweet. Οι πολιτικοί και οι διασημότητες, μαζί με δημοφιλείς μάρκες, όπως Pepsi ή Starbucks μπορούν να επωφεληθούν πλήρως από αυτές τις μεθόδους διαφήμισης, καθώς έχουν χιλιάδες οπαδούς (ή εν δυνάμει νέους οπαδούς) και μέσω των ενημερώσεων τους, είναι βέβαιο ότι θα πάρουν αρκετά re-tweets ώστε να φθάσει το μήνυμα σε ένα ευρύτερο ακροατήριο.

Αν μια μικρή επιχείρηση που αρχίζει τώρα, ελπίζει να φτάσει το μήνυμα της σε ένα κοινό εκατοντάδων ανθρώπων οι οποίοι θα είναι δυνητικοί πελάτες της, τότε υπάρχει ένα σημαντικό μειονέκτημα στη διαφήμιση μέσω Twitter. Το πρώτο είναι ότι οι περισσότεροι χρήστες του Twitter βομβαρδίζονται συνεχώς με τις νέες ενημερώσεις, όπου, ακόμα και αν σας ακολουθούν , υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα ότι δεν θα δουν τα tweets σας, ούτε θα προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια ακόμα και αν το δουν! Φυσικά αυτό είναι μόνο μια άποψη επί του θέματος καθώς υπάρχει και η άλλη άποψη όπου άνθρωποι έχουν να επιδείξουν μεγάλη επιτυχία με το Twitter. Ωστόσο, αυτοί οι “λίγοι” δεν άνηκαν ούτε σε μικρομεσαίες εταιρείες ούτε και νεοσύστατες επιχειρήσεις! Μεταξύ αυτών είναι έμπειροι SEO, σύμβουλοι μάρκετινγκ, σχεδιαστές, κλπ.

Κάνετε την έρευνά σας

Όπως δηλώσαμε στο πρόλογο, δεν υπάρχει οριστική απάντηση στο ερώτημα Facebook vs Twitter, αλλά θα είστε σε θέση να κάνετε μια πιο συνειδητή επιλογή βασισμένοι στη κατάλληλη έρευνα. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει αρκετός χώρος για δύο από αυτά τα κοινωνικά δίκτυα σε ένα καλό σχέδιο μάρκετινγκ, αλλά εάν η επιχείρηση σας ξεκινάει τώρα, καλό θα είναι να επικεντρωθείτε μόνο σε ένα από τα δύο. Μπορείτε επίσης να διατηρήσετε ανοικτό ένα λογαριασμό και στην άλλη πλατφόρμα αλλά το feedback αποδοτικότητας που θα παίρνετε και από τα δύο social media δε θα είναι με τίποτα το ίδιο!

Αναλύστε τον ανταγωνισμό σας και δείτε τι χρησιμοποιεί ώστε να καθορίσετε την αποτελεσματικότητα τους στο τομέα του marketing. Καταγράψτε τις προσδοκίες και τις ανάγκες του κοινού σας και προσαρμόστε το κοινωνικό σας προφίλ αναλόγως. Θυμηθείτε να έχετε μια καλά σχεδιασμένη σελίδα του προφίλ σας όπου θα παρέχεται τακτικά ποιοτικό περιεχόμενο και χρήσιμες πληροφορίες για το κοινό σας.