Το Ελληνικό Twitter με μια ματιά


Το τελευταίο καιρό, όλο και περισσότερο ακούμε να αναφέρονται στη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Twitter, δημοσιογράφοι, πολιτικοί και καλλιτέχνες! Είναι αλήθεια πως, όλο και περισσότερα μέλη της ελληνικής showbiz και της καλλιτεχνικής ή και πολιτικής σκηνης επιλέγουν τη συγκεκριμένη διαδικτυακή πλατφόρμα για να προβούν σε κάποια δήλωση, σε μια εξαγγελία! Επίσης πολλοί είναι και οι χρήστες της πλατφόρμας αυτής οι οποίοι «ακολουθούν», όπως συνηθίζεται να λέγεται στη γλώσσα του twitter, ανθρώπους αυτών των κατηγοριών θέλοντας έτσι να μαθαίνουν από πρώτο χέρι τις όποιες νεότερες εξελίξεις στη ζωή των ανθρώπων αυτών!

Με τη βοήθεια μιας ενδιαφέρουσας έρευνας της Μαρίας Μουζακίτη, θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε μια ματιά σε ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά χρηστών του Twitter:
Το 55,3% των χρηστών είναι άντρες ενώ το 44,7% ανήκει στο γυναικείο φύλλο. Το 40,8% είναι απόφοιτοι ΑΕΙ / ΤΕΙ ενώ το 34,7% είναι και κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου! Μόνο το 1,2% των χρηστών δεν έχουν τελειώσει λύκειο. Συμπέρασμα; Το Twitter έχει κάθε λόγο να περηφανεύεται για το μορφωτικό επίπεδο των χρηστών του!

Το ηλικιακό φάσμα των 18-44 μονοπωλεί το twitter στην Ελλάδα αφού 9/10 χρήστες ανήκουν σε αυτές τις ηλικίες. Επίσης, μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως το αγαπημένο κοινωνικό μέσο των εργένηδων αφού το 70,2% δηλώνουν ανύπαντρoι και το 75,9% δηλώνουν πως δεν έχουν παιδιά.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι φαίνεται να μην έχουν συγκινηθεί από το twitter αφού μόνο το 6,5% δηλώνει χρήστες του σε αντίθεση με τον ιδιωτικό τομέα όπου το 60% δηλώνει θαυμαστής του.
Το twitter μεγαλώνει και μεγαλώνει επικίνδυνα! Από το 13,2% στους Έλληνες χρήστες το 2008 σήμερα κοντεύει να ξεπεράσει το 50% με συνεχόμενη αυξητική τάση!

Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο το οποίο και φανερώνει τον εθισμό των χρηστών στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνική δικτύωσης είναι η σύχνότητα χρήσης! Το 85% των χρηστών δηλώνει ότι συνδέεται μερικές φορές την ημέρα στο Twitter. Προσέξτε….όχι μία ή δύο, αλλά, μερικές φορές!!

Ο λόγος τώρα για τον οποίο όλο και περισσότεροι χρήστες συνδέονται καθημερινά στο Twitter είναι η ενημέρωση, ο σχολιασμός της επικαιρότητας και η συζήτηση γύρω από αυτά τα θέματα όπως έχουμε ήδη αναφέρει στο πρόλογο του άρθρου! Το ποσοστό των 9/10 των χρηστών απλά επιβεβαιώνει τη φήμη ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης από το οποίο ενημερώνεσαι, σχολιάζεις και συζητάς σε αντίθεση με τη πλειοψηφία των υπολοίπων μέσων όπου η μουσική και η φωτογραφία έχουν τον πρώτο λόγο!

Η αδιαφορία των χρηστών του Twitter να γνωρίζουν νέους φίλους θα μπορούσε να κολλήσει τη ταμπέλα του «αντικοινωνικού» μέσου σε αυτό το δίκτυο όσο και οξύμωρο και να ακούγεται δεδομένου του ονόματος του ως «μέσο κοινωνικής δικτύωσης»! Το 33% δεν επιθυμεί να γνωρίσει νέους ανθρώπους, στο άλλο 33% του είναι αδιάφορο ενώ το άλλο 33% θα επιθυμούσε τη γνωριμία με νέους φίλους!
Εξαιρετικά ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία γύρω από την επίδραση του Twitter στη προσωπική μας άποψη! Το 83,1% έχει δηλώσει ότι η χρήση του συγκεκριμένου μέσου το έχει βοηθήσει να σχηματίσει άποψη, το 74,5% έχει δηλώσει πως έχει αναθεωρήσει την αρχική του άποψη σε κάποιο θέμα μέσα από τη χρήση του Twitter ενώ το 70% δηλώνει πως έχει χρησιμοποιήσει το Twitter ως μέσο διαμαρτυρίας!

Το 78,3% δηλώνει πως έχει δεχθεί κάλεσμα σε δράση από άλλους χρήστες ενώ το 50,5% δηλώνει πως έχει ανταποκριθεί στο κάλεσμα αυτό!

Το τελευταίο ποιοτικό στοιχείο που ακολουθεί πιστοποιεί το γεγονός περί αντικοινονικότητας του μέσου! Μόνο το 25,8% δηλώνει ότι νοιώθει πως ανήκει σε μια κοινότητα! Ο λεγόμενος Τουιτεράς νοιώθει και είναι μόνος! Δεν τον ενδιαφέρει να κάνει παρέες ή να βρει ταίρι! Αυτό που θέλει είναι να μιλήσει και να πει αυτά που σε άλλες περιπτώσεις θα σκεφτόταν και στο τέλος ίσως να δείλιαζε να πει!